18 Aug 2012

Aku Fobia Bila Tiba Hari Raya


Aku sekarang ni jadi fobia bila tibanya Hari Raya. Bukan sebab fobia kemalangan jalan raya di hari raya ke. Bukan-bukan. Takde kaitan pun.

Ingat lagi raya tahun lepas. Aku telah dimasukkan ke hospital kerana demam panas yang amat sangat. Dekat seminggu tak kebah-kebah. Bila check dekat Hospital, doktor syak aku kena demam denggi. What the what, demam denggi? tak mungkin. Jadi duduklah aku selama seminggu di hospital.

Badan aku penuh dengan wayar-wayar ape entah. Dengan tangan habis lebam-lebam sebab kena cucuk nak ambil darah katanya. Sakit bai. Dahlah aku fobia jugak dengan jarum. Huhu.

Last day, waktu nak discharge tu baru la doktor tu beritahu perkara yang sebenar. Rupa-rupanya tekanan darah aku tinggi. Doktor dah suspek aku memang ada penyakit Darah Tinggi. Dah lah keturunan aku memang ada penyakit Darah Tinggi ni. Aku jadi risau. Takpelah redha je. Then doktor pesan jaga makan.

Memang pun sebelum raya dan hari raya tahun lepas memang aku tak jaga makan. Aku bantai makan rendang daging dekat semangkuk jugak lah. Haha. Last-last darah naik. Amek kau.

So guys, cuma nak pesan raya ni nanti jagalah makan dan minum. Kurangkan makan makanan yang berkolestrol dan kurangkan minum minuman yang manis-manis. Ingatlah orang yang tersayang.


Nota kaki : Raya ni aku tak tau nak makan ape. Makan nasi himpit dengan kuah kacang je la gamaknya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...