25 Apr 2012

Baju, Seluar Lama Nak Buat Apa?


Tekanan tak bila korang buka je almari baju then tengok-tengok berlambak seluar yang tak boleh lagi dipakai disebabkan dah tak muat?

Aku tekanan kot. Dah la semua seluar kerja aku basuh. Nak pakai untuk esok dah takde seluar. Nak tak nak kena la selongkar almari baju cari seluar yang masih muat. Bila ingat balik, dulu-dulu time aku kaya shopping tak ingat dunia kot. Dalam sebulan je ada la dalam 2-3 kali aku pergi shopping. Mengalahkan perempuan.

Jadi pada sesiapa yang pernah mengalami situasi sebeginikan aku nak tanya dekat korang, apa yang akan korang lakukan pada seluar atau baju yang korang tak muat tu?


Bagi dekat adik beradik ke atau bagi pada sedara mara ke atau sedekahkan kepada anak-anak yatim ke kan. Aku nak je sedekah mana-mana seluar atau baju yang aku tak muat ni pada adik-adik aku. Tapi masalahnya adik-adik aku lagi besar daripada aku. Aisey.

Kalau nak sedekahkan kepada sedara mara pulak semuanya badan kecil-kecik. Gi mana sih? Nak sedekah pada anak-anak yatim, aku pun anak yatim jugak. Hehe.

Jadi aku ambil keputusan untuk simpan seluar atau baju yang aku tak muat nak pakai ni dengan harapan pada masa akan datang aku akan dapat pakai seluar atau baju ni semula. Haha. Harapan tinggal harapan.

Sekarang ni aku nak sahut cabaran 30 hari tanpa makan malam. Anjuran oleh aku sendiri. Hik Hik. Macam naharom. Takpalah ini adalah salah satu cara untuk aku turunkan berat badan. Kalau nak pergi jogging malas. Nak pergi gym malas jugak sebab dah lama aku tak pergi. Agak-agak korang dapat ke aku turunkan berat badan aku ni? atau makin bertambah? mari sama-sama kita saksikan. Hehe.

Oh ye sekarang ni aku tengok ramai blogger-blogger yang join Samsung Global Blogger. Nak join tapi macam malas. Hehe. Hadiah menarik bai, silap-silap korang boleh menang trip ke London kot. Join ar, kalau menang nanti jangan lupa share hadiah dengan aku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...