4 Jul 2012

Abraham Lincoln: Vampire Hunter - Tak Rugi Tengok



Sipnosis

Filem ini mengisahkan tentang Presiden Amerika Syarikat yang ke-16 berjuang membunuh Pontianak. Kisah bermula apabila Ibu kepada Abraham Lincoln ini dibunuh oleh Pontianak. Ini menyebabkan Abraham Lincoln menyimpan angan-angan untuk membalas dendam ke atas kematian ibunya.

Henry Sturgess, seorang pemuda yang telah menolong dan melatih Abraham Lincoln untuk menjadi seorang pembunuh Pontianak yang hebat. Kewujudan Pontianak tidak pernah berhenti ini menyebabkan Abraham Lincoln mengambil keputusan untuk berhenti membunuh mereka lalu menyambung hasratnya untuk menjadi seorang peguam dan akhirnya dilantik sebagai Presiden Amerika Syarikat ke 16 yang berjuang untuk menghapuskan penghambaan.

Ulasan

Filem ini telah diadaptasikan dari novel karangan Seth Grahame-Smith. Filem ini diarahkan oleh Timur Bekmambetov yang juga pengarah bagi filem Wanted, Night Watch, Day Watch dan banyak lagi. Filem ini bagi aku biasa-biasa saja. Nak kata teruja sangat tak jugak. Bagi sesiapa yang menggemari filem-filem yang berunsurkan aksi memang diwajibkan tonton filem ini.

Pada pandangan aku, plot filem ni tak membosankan. Ada konflik dan macam-macam lagi. Penuh dengan aksi lawan, aksi grafik yang memang awesome. Berbaloi jugak la kalau korang pergi tengok dekat wayang. Cerita ni agak best jugak sebab ada Mary Elizabeth Winstead yang comel dan cantik.

Rating 4 / 5 bintang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...