15 Dec 2011

Perlu Ke Chatbox?


Perlu ke chatbox untuk letak dekat blog korang? Perlu ke? bagi aku la just individual opinion tak perlu rasanya. Kenapa? sebab..

Ok cuba korang bayangkan, korang ada blog then ada ramai orang datang "melawati" blog korang. Hanya 30% daripada 100% pembaca akan baca isi kandungan blog anda. Yang selebihnya? just datang lawat, and drop mesej dekat chatbox.

Kalau ada yang rajin taip lah "Hi, cantik blog. Salam Perkenalan..blablablabla.blabla." dan kalau yang malas pulak just taip "Hi!" then nothing. What the hell. Unique Visitor pun takkan naik kot. 

Tapi sebenarnya terpulanglah pada korang nak letak chatbox ke tidak. Biasanya la, kalau 1st time orang maybe newbie yang baru create blog biasa dorang akan letak chatbox. Sebab atas alasan nak bagi blog nampak cantik atau nak meriah kan blog. Ok fine no problem. Itu bagus sebenarnya. Jangan jadi macam blog aku ni.

Kebiasaanya, para-para blogger akan guna chatbox seperti http://www.cbox.ws/,  http://www.shoutmix.com/v3/http://www.freeshoutbox.net/ dan lain-lain.  So terpulanglah pada diri masing-masing. Ikut cita rasa masing-masing. Kadang-kadang pasal chatbox pun orang boleh bergaduh. Haiii...tak taulah apa nak jadi dengan orang kita ni. Haha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...