22 Dec 2011

Result PMR 2011 Hampeh?


Haha ada aku kesah kalau result PMR korang hampeh?haha so by the way actually aku nak ucapkan selamat mengambil result PMR esok ke hari ni. Haha. Lupakan.  Aku result PMR 2011 ni takde kaitan pun dengan aku sebenarnya.  Saja je menyebok nak tulis entry pasal result PMR 2011 ni.  Saja nak provoke korang haha.

Cerita pasal result PMR, aku punya result pun tak lah sebagus mana pun tapi lepas la nak sambung ke Tingkatan 4.  For your information adik-adik abang, sesiapa yang tak pass PMR tak layak naik tingkatan 4 tau.  Ni apa yang cikgu aku pernah kata dulu la.  Aku just menyampaikan je. 

Cerita pasal result PMR, dulu mak bapak sebok or sebuk or sibuk la suruh anak-anak diorang belajar pandai-pandai score dalam PMR tu nanti dapat masuk MRSM lah, teknik lah.  Ok fine tu anak mereka lantaklah.  Bagi aku, PMR ni just satu orang kata batu loncatan je  nak tengok pencapaian selama korang belajar dulu sampai la Tingkatan 3.  Menaik ke menurun ke atau masih kekal.  Pernah dulu rasanya kecoh, ada orang sebut-sebut PMR ni akan dimansuhkan.  So entah sampai sekarang aku tengok ade je PMR.

So kalau korang dapat result yang hampeh atau lebih senang cerita macam celaka jangan risau.  Tu tak menandakan korang gagal seumur hidup.  Tak dapat masuk MRSM atau Sekolah Teknik, tak mengapa belajar dekat sekolah biasa pun ok what.  Sape kata tak cemerlang PMR tak boleh berjaya? boleh je. 

So akhir kata, majulah PMR untuk sekolah korang.  Ada satu tips untuk sesiapa yang nak amik result PMR esok.  Sebelum korang nak keluar tu, mintak restu salam cium tangan mak ayah.  Then doa banyak-banyak.  Ok goodluck semua!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...