10 Apr 2012

Malaysia dan Bersih 3.0


Hidup hidup! Hidup hidup! Abah Kau!

Bersih 3.0 kali akan diadakan pada 28 April 2012 bertempat di Dataran Merdeka bermula pada pukul 2 petang dan berakhir jam 4 petang. Bersih 3.0 kali ini akan meminta para pembersih untk Duduk dan Bantah.


Antara senarai tuntutan yang telah disenaraikan adalah seperti di bawah :
1. Bersihkan Senarai Undi
2. Mereformasikan Undi Pos
3. Gunakan Dakwat Kekal
4. Akses Media Bebas dan Adil
5. Masa Kempen Minima 12 Hari
6. Kukuhkan Institusi Awam
7. Hentikan Rasuah
8. Hentikan Politik Kotor
Aku bukan nak memihak kepada sesiapa samada pembangkang mahupun kerajaan. Semuanya ada kepentingan masing-masing. Betul tak? malas nak ulas panjang-panjang. Nanti kena gantung.

Ingat lagi tak waktu Bersih 2.0? aku ingat lagi. Memang tekanan. Seluruh pelusuk jalan masuk ke Kuala Lumpur penuh dengan sekatan jalan raya. Jalan sesak tak ingat. Waktu tu kalau tak silap aku, aku melarikan diri ke Kajang dan aku tengok jalan sesak bermula dari Tol Sg Besi hingga ke Seremban gamaknya.

Sana-sini sekatan jalan raya. Habis satu bandar Kuala Lumpur lumpuh. Peniaga-peniaga terpaksa tutup kedai dan aku berharap Bersih 3.0 kali ni akan diadakan dalam keadaan yang damai dan tak menyusahkan orang lain.

Korang duduk diam-diam sambil bantah dan makan keropok lekor ok? Jangan gaduh-gaduh dengan polis. Nanti kalau ada yang sesak nafas kang kata polis yang pijak pulak. Apa-apa pun insyaAllah, Bersih v10.1 aku akan join. Tu pun kalau ada la. Hehehe.

Hidup hidup! Hidup hidup! Abah Kau!

4 comments:

  1. yeahhh .. jom kita BERSIHkan rumah kita .. huhuhu

    ReplyDelete
  2. baik bersihkan diri dari dosa. ehehe

    sound cliche but yes. it is wasting time n money

    ReplyDelete
  3. @RazFiRayeah tau xpe..buang masa dan duit je..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...