25 Jan 2012

Nak Dijadikan Cerita #1 - Barang Free


Nak dijadikan cerita, semalam aku dengan member aku lepak dekat Lowyat Plaza.  Disebabkan kami baru habis tawaf satu Bukit Bintang jadi kami pun bercadang untuk berhenti merehatkan kaki sebentar.  Sedang duduk melepak datang seorang gadis berbangsa cina.  Muka agak comel tapi aku rasa aku lagi comel. Dia pun menegur kami.

"Hi bang, dekat saya ni ada satu kad mata ganjaran.  Saya nak bagi dekat abang berdua tanpa perlu bayar apa-apa. Percuma je. Nak tak?"

Aku memandang muka gadis ni, wah kau ni biar betul.  Nak berak pun kena bayar 20sen.  Mana ada benda percuma lagi dah dalam dunia ni.  Aku pun seraya memandang kembali ke arah kawan aku.  Dia, aku tengok diam seribu kali sayang eh seribu bahasa.  Mungkin dia teruja, terkejut atau terpikat dengan gadis berbangsa cina ini.

Tiba-tiba terpetik idea untuk aku mengenakan si gadis ini.

"Maaf ya, kami ngak berminat.  Kami dari Indonesia datang melancong saja.  Permisi pak!" ujar aku dalam loghat Indonesia.

Tanpa membuang masa aku terus mengajak member aku berambus. Ha ha ha.

~Tamat~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...