22 Jan 2012

SOPA, PIPA dan Mr. Soparuddin


Pergh akhirnya dapat jugak aku online dekat rumah dan barulah dapat nak update blog. Agak lama jugak aku tak update blog (padahal last update 11 Januari 2012). Ok banyak jugak aku nak bebel kali ni. Tapi aku rasa aku tak tulis semua kot dalam blog ni. Banyak kot. Kang bukan korang baca pun.

Pertama sekali aku nak cerita pasal internet. Macam-macam sekarang ni yang berlaku. Sekarang ni dekat internet tengah kecoh pasal SOPA dan PIPA (sorry la kalau aku lambat update). Korang tau tak ape itu SOPA dan PIPA? bukan SOFA atau PAPA tau. 

Ok SOPA adalah singkatan daripada perkataan Stop Online Piracy Act dan PIPA bermaksud Protect IP Act. So aku rasa tak perlulah kot aku nak "Google" kan untuk korang. Korang "Google" la sendiri kalau nak tau lebih lanjutan.


Akhirnya, setelah ramai pengguna internet, dan syarikat gergasi internet yang memprotes terhadap akta SOPA dan PIPA pada hari Rabu yang lepas, kini ianya kelihatan akta tersebut telah ditamatkan perbincangannya, apabila beberapa pihak utama dibelakang SOPA mula menarik diri daripada menyokongnya. (Sumber dari Amanz.my).  Long Live for Internet!!!! LOL haha.

Pastu masih lagi pasal internet jugak.  Lately aku pindah rumah baru.  Then Unifi aku pun pindah jugak la.  Takkan nak tinggal dekat rumah lama kan.  Dan aku pergi la ke TMPoint apply itu apply ini, beli itu beli ini.  Bergurau senda sebentar dengan Customer Service TMPoint dan lain-lain.  So nak dijadikan cerita dalam 2-3 hari kehadapan aku dapat mesej dari TMUnifi yang berbunyi begini :

"Dear Valued Customer,  please be informed that your UniFi BTU COLLECTION will be held on 19/01/2012 Morning session (9:30am - 1:00pm).  Please feel bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla and bla bla bla bla."

So means that aku punya application dah dimakbulkan.  Aku apa lagi happy la macam Azwan Ali kan.  Mulut bacul haha.  Ok back to our story.  Aku suruh la adik aku ponteng sekolah stanby sebab orang TM nak datang.  And guess what, sehari suntuk adik aku tunggu, sorang pun tak datang pu****k.  Rugi dan buang masa je.  

Balik je keje terus aku call 100 dan maki-maki operator dengan nada mesra then dia bagitau aku yang BTU Collection tu adalah untuk collect box TV, router dan lain-lain je and pemasangan Unifi akan dijalankan selepas raya cina 26/01/2012.  Aku pun apa lagi.  FUUUUUUUUUUU sepanjang hari.

Dan lagi best, line Unifi aku dorang terpaksa close dulu sebab taknak bill running.  Waklu TMPointless.  Haha marah ni bai.  Then sekarang ni aku terpaksa pakai broadband seperti gambarajah 4.12 di bawah.


Nak taknak terpaksa la bai melabur dekat jamban dan melabur sikit duit untuk beli broadband ni.  So aku rasa sampai sini je la kot bebelan lagha aku ni.  Next entry nanti aku update pasal broadband ni.  Terima kasih kerana sudi membaca.

p/s : Maaf, kerana entry kali ini dipenuhi dengan kata-kata kesat, cacian, makian, lucah dan lain-lain lagi.  Harap anda takkan cuba ini dirumah.  Maaf juga sebab entry ni tiada kaitan dengan Encik Soparuddin Ali.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...