26 Jan 2012

Nak Dijadikan Cerita #2 - Raya Cina


Nak dijadikan cerita, cuti Tahun Baru Cina yang lepas selama 4 hari aku manfaatkan dengan merayau-rayau di sekitar Kuala Lumpur.  Singgah sebentar di Bukit Bintang untuk meronda di Sg Wang Plaza dengan tujuan mencuci mata yang agak layu ini.

Sambil berjalan dengan gaya Malik, aku terpandang seorang lelaki berbangsa Cina yang tengah duduk di kioks menjual jam tangan dengan muka agak ketat.

Aku nak juga tahu kenapa muka dia ketat.  Datang bulan ke?tapi dia lelaki.  Aku pun menghampiri dia dan memulakan perbualan.

"Bos, ini jam berapa harga?" aku memulakan bicara.

"25" dia membalas.

"Eh you ni mau meniaga ke tidak? muka masam saja apa cerita? eh Bos, you tak raya ke? tak balik kampung ke? Mesti mak you suprise punya kalau you balik nantinya pun" ujar aku sambil membuat nada Eric Leong.

Aku dengan langkah selaju halilintar cabut menuju ke tangga eskalator. Ha ha ha.

~Tamat~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...