26 Feb 2012

Bahasa Alien Dikenalpasti


Aku tak tahu la zaman sekarang ni kenapa ramai sangat orang yang nak merosakkan bahasa Melayu bahasa kebangsaan kita. Macam-macam bahasa wujud. Bahasa Rojak, Bahasa Rempit, Bahasa Gedik dan lain-lain lagi. Nak kata mereka tak pernah belajar bahasa Melayu waktu disekolah, tipulah sebab subjek Bahasa Melayu merupakan subjek wajib di semua sekolah-sekolah kebangsaan.

Kredit : Owner Asal / oomangaih.blogspot.com

Kalau korang tengok atau baca dari ayat-ayat diatas ni sudah cukup untuk membuatkan korang rasa loya dan mungkin ingin sedikit termuntah. Betul?

Aku rasa bahasa dekat atas ni tak pernah pun diajar di sekolah-sekolah. Baik di sekolah rendah ataupun sekolah menengah. Nak kata bahasa ini yang dituturkan dalam kehidupan seharian tak juga. Mungkin akan ada yang tidak paham.

Ada yang memberi gelaran bahasa ini adalah bahasa rempit atau bahasa alien. Kelakar rasanya ada alien yang duduk sekali dengan kita di muka bumi ni.

Jadi pada perosak-perosak bahasa di luar sana, silalah hentikan kegiatan anda ini kerana saya takut nanti Bahasa Melayu kita iaitu Bahasa Ibunda kita akan pupus.

2 comments:

  1. x fhm lah.. penat nak bace.. tp mmg mengada2 lah kalau lelaki ckp mcm nie. bajet shuweet.. Eeeuuwwww...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...