13 Feb 2012

BEN ASHAARI AJAK BACA BLOG AKU


Pertama sekali aku ingin meminta maaf kerana untuk entri kali ini aku akan menggunakan kata ganti diri yang agak kesat sedikit iaitu wa dengan lu.  Bukan untuk bersikap kurang ajar.  Pakcik-pakcik dan makcik-makcik  mungkin tidak percaya, kata ganti diri wa dengan lu sudah biasa digunakan dalam perbualan seharian.  Kita ambil contoh pada kaum Baba dan Nyonya, mereka membahasakan diri mereka wa atau pun gua.  Bukannya www.gua.com.my ya!

Mesti ramai yang pelik.  Malah mesti ada juga yang menggaruk kepala tanda keliru.  Kenapa? sebab wa menggunakan kanta ganti diri yang agak kurang hajar.  Ibarat bercakap dengan itik tetapi bertelurkan ayam.  Apa kejadahnya semua ini?

Untuk entri kali ini, saya atau aku mungkin juga wa ingin mengupas bawang untuk membuat tumisan sambal.  Ha ha ha.  Itu cuma lawak selingan sahaja.  Tujuan wa menulis entri dengan bertajukkan BEN ASHAARI AJAK BACA BLOG AKU ni adalah kerana sudah tentu wa join segmen yang dianjurkan oleh Otai Blogger BEN ASHAARI.


Kejap, aku rasa macam geli pula kalau membahasakan diri aku wa.  Rasa macam nama aku Wawa pula.  Jadi aku rasa selesa untuk menggunakan kata ganti diri Aku.  Jangan marah haaa.

Abang Ben Ashaari meminta untuk aku ataupun sesiapa saja yang menyertai segmen ini untuk memberikan satu sebab ringkas kenapa anda perlu baca blog aku atau siapa saja.

Jawapannya, sudah tentulah blog aku ni lain dari lain.  Tak sama kot dengan blog orang lain yang meleweh-leweh.  Maaf kalau sesiapa terasa.  Tapi kebenaran kot.  Blog aku ni bukannya khusus untuk entri-entri personal dari aku.  Entri-entri luahan perasaan.  Entri-entri cintan cintun.  Maaf aku bukan lelaki jiwang karat bak batang besi yang semakin reput kerana karat.  Malah aku ni seorang lelaki yang berblog untuk mengajak anda semua jalan lain ke syurga.

Sebagai bukti untuk mengukuhkan lagi sebab-sebab yang aku nyatakan diatas ni aku lampirkan sekali link ke entri blog aku yang aku rasa paling mencabar kelakian korang.  Silalah baca.  Harap korang tak akan rasa bosan waktu baca entri-entri yang ada dekat blog aku ni.


~Terima kasih kerana sudi singgah dan baca!~

14 comments:

  1. dari segmen yang sama ^_^ nice blog..follow blog nih..


    http://hatinufid.blogspot.com/2012/02/ben-ashaari-ajak-baca-blog-aku.html

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan dari Sihatimerahjambu.

    -Dari segmen yang sama
    azhafizah.com/2012/02/ben-ashaari-ajak-baca-blog-aku.html

    ReplyDelete
  3. @CikFiterima kasih ea sebab sudi follow hehe

    ReplyDelete
  4. @Azhafizah[フィザ]Hi Sihatimerahjambu hehe..salam perkenalan juga! :)

    ReplyDelete
  5. @Rocker Hearted GirlTerima kasih sbb sudi follow..hehe nnt sy dtg singgah

    ReplyDelete
  6. hai hai hai. singgah sini dari segmen yg same.. salam perkenalan...hehe :))

    #Happy berblogging

    ReplyDelete
  7. hai.. blogwalking. jd follower awk :)

    ReplyDelete
  8. @Ms.Siti Hehe TQ Cik Siti sbb sudi follow sy :)

    ReplyDelete
  9. dari blog BA terus lepak sini & follow juge. lucky no 139. hee. ;)

    farizafairuz.blogspot.com/2012/02/ben-ashaari-ajak-baca-blog-aku.html

    ReplyDelete
  10. Salam perkenalan :) Myu singgah dari segmen yang sama ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...