16 Mar 2012

Cuci The Musical Last Kopek Mantap!


Cuci The Musical Last Kopek memang mantap der! Series ini bukan main-main. Untuk pengetahuan korang inilah pertama kali aku menonton teater muzikal tak sangka memang aku puas hati dan terhibur.

Dengan lawak-lawak bersahaja dan spontan dari Adflin sebagai Fairil si abang besar yang suka menasihati adik-adiknya, Hans Issac sebagai Khai yang lurus bendul dan blur-blur, juga Awie sebagai Jojo yang lembut orangnya tapi muka ganas dan yang paling rare, Nabil sebagai C'Tan yang memang tak boleh nak serius. 

Barisan Pelakon yang menjayakan Cuci The Musical Last Kopek

Disebabkan Cuci The Musical season yang lepas aku tak pernah tengok, ada kawan mengatakan jalan cerita masih sama cuma ada pertukaran pada watak dan diberi nafas dengan lawak-lawak sempoi, bersahaja dan spontan dari para pelakon.

Banyak part-part yang memang kelakar gila, aku rasa kalau korang tengok confirm gelak sampai perut cramp. Dengan si Nabil (C'tan) yang tak reti nak series, si Douglas Lim (Wira) "berkungfu", Harun Salmi Bachik (Tan Sri) yang lupa nama sendiri dan korang akan rasa beruntung sebab dapat tengok Vanidah Imran (CJ) bershuffle pakai tumit tinggi. Haha.

Memang dalam masa lebih kurang 4 jam tu penuh dengan gelak ketawa. Yang paling aku tak boleh blah, ada satu scene si Afdlin nasihat adik-adik dia dan si Nabil pun tiru gaya Afdlin. Memang pecah perut. 

Oppss tak boleh cerita banyak-banyak. Kalau korang nak tengok masih sempat lagi. Cuci The Musical ni akan berakhir pada 18 Mac 2012 ni. Tiket pun tak mahal mana. So dicadangkan korang pergi tengok ramai-ramai.

Aku nak ucapkan tahniah pada team Cuci The Musical sebab berjaya membawa teater ini dengan berjaya!. Sekalung tahniah!

Tapi aku rasa terkilan sebab balik awal, tak dapat bergambar dengan Vanidah Imran dan lain-lain sebab masa dah time untuk balik. Esoknya keja bai. Hehe.

4 comments:

  1. eh.. best ek cuci last kopek ni? agak-agak kuar Box office tak nanti ek?

    ReplyDelete
  2. hehe best madam..madam kene g tgk.. tak sure la kuar ke tak Box Office hehe

    ReplyDelete
  3. bestnyeeee.. tp x g pon .. hoho

    ReplyDelete
  4. @RazFiRahaha memang best rugi kalau tak g :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...